25/7/11

CENTRE ASSISTENCIAL DE SALUT I EDUCACIÓ
DE VILASSAR DE DALT

V JORNADA
Divendres 7 d’octubre 2011

COM ES FORMA L’HOME DIGITAL?
Conseqüències de les noves tecnologies pels nens i els adolescents.

Vivim en un món on els moments vitals, les relacions i els fets passen de forma tan ràpida pel nostre costat que perden una mica la consistència de la temporalitat. Zygmunt Bauman ho defineix com relacions líquides.
Al mateix temps la societat està vivint l’inici del que alguns científics defineixen com la revolució del segle XXI. La instauració i aplicació de les noves tecnologies a les nostres vides, ja no és només per relacionar-nos, sinó també per treballar, per estudiar...
Els canvis que estan produint aquests objectes (internet, mòbils, Ipods, Ipads, Mp3, llibres electrònics, etcètera ) ens introdueixen en un cert vertigen i ens fan sentir que estem vivint un moment frenètic, quasi trepidant.
Sens dubte que les noves tecnologies aporten a l’individu grans avenços, però també hem de pensar que tenen un preu, i el cost d’aquest món frenètic pot ser en certes ocasions elevat.
Els científics ens diuen que això representa un gran canvi per la societat i de retruc, per a l’individu. Però,
- Quines conseqüències tindrà per ell?
- On queda la seva subjectivitat?
- La realitat serà real o virtual?
- La pantalla és un element sublimatori?
- Les noves tecnologies representen una manera diferent d’estar i entendre el món?
- A nivell escolar, quines avantatges hi podem trobar?
- Els mestres hauran de fer una formació diferent?
- Els especialistes atendrem de forma telemàtica?

Intentarem donar respostes a aquestes i altres preguntes. Les noves tecnologies no les hem de banalitzar, tot al contrari, hem de poder situar-nos-hi, els experts ens diuen que això és el progrés, el futur, però han pensat amb l’ésser humà?